60 milliárddal kevesebb érkezhet a 4-es metróra
Az Unió 60 milliárddal adna kevesebbet az új metróra a kértnél, így a költségvetésnek a zsebébe kell majd nyúlnia. A 353 milliárdos első szakaszból Brüsszeltől 224 milliárdot kértek. Most ez csökkenhet 160 milliárdra.
A Népszabadság úgy értesült, hogy 60 milliárd forinttal is kevesebb lehet a 4-es metró építéséhez Brüsszeltől érkező támogatás. A lap csütörtöki számában azt írta, hogy a 4-es metróhoz kapcsolódva eddig mintegy ötven, közbeszerzés alapján köttetett szerződés született, ezek közül - 2004-ből és 2005-ből - 11-et tart szabálytalannak Brüsszel. Azok ugyanis meghívásos tenderek voltak, ez a fajta közbeszerzés viszont az Európai Unió (EU) szerint indokolatlanul szűkíti a versenyt.
A DBR Metró közleményében azt írta, hogy még folynak az egyeztetések, egyelőre nincsenek hivatalos számok, de azt elismerte: ha az EU illetékes szakbizottsága szerint a beruházás uniós projektté válása előtt kötött szerződések nem felelnek meg a versenyjogi szabályoknak, akkor csökkenhet a támogatás összege.
A cég szerint azonban ezek a szerződések is a hatályos közbeszerzési törvény előírásainak megfelelően, valamennyi hatályos hazai jogszabály betartása mellett köttettek.
Azért van egyébként szükség a támogatási kérelem átstrukturálására, mert az Unió előírásai szerint szabálytalan közbeszerzések miatt akár az egész projektet elbukhatja a főváros és a kormány.
Cikkajánló:
$$1794$$
$$1793$$
$$1790$$