Közlekedést könnyítő megoldás a MÁV-nál

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A Budapestre vonattal ingázó diákoknak kevesebb fennakadással és késéssel kell számolniuk, amint megépül az új híd.

Nem csak a Duna alatti alagúttal könnyítenék a vasúti közlekedést a jövőben: új, speciális vasúti hidat létesítenének Ferencváros és Kelenföld között.

Ez mind a vidékről a budapesti albérletükbe igyekvő diákoknak, mind az elővárosból ingázóknak nagy előnyt fog jelenteni, hiszen a mostanában mindennapos késések egyik fő okát küszöböli majd ki.

“[...]Folyamatban van az engedélyezési eljárás, a kivitelezési tender jövő év elején várható.

Miért szükséges a híd?

A Ferencváros pályaudvar Buda felé eső végéhez tervezett vasúti híd a Déli Körvasút fejlesztésének [...] része. [...] fontos [...]:

  • hogy több személyszállító (elsősorban elővárosi) vonat közlekedhessen nyugat és kelet, Kelenföld és Ferencváros között,
  • hogy pontosabban tarthassák a menetrendjüket, illetve
  • az esetleges zavarok minél kisebb és minél kevesebb vonatot érintő késést okozzanak. [...]

A közlekedési problémák forrása

Ha a vonatok keresztezik egymás útját, az egyiknek meg kell várnia, amíg a másik elhalad. [...] Ahogy a közúton, például az autópálya-csomópontokban az ilyen helyzetek vasúton is külön szintű keresztezéssel oldhatók meg [...].

A megoldás

A ferencvárosi átemelés éppen ilyen megoldás, személyszállító vonatok „átemelésére” szolgál főképp tehervonatok fölött, így bizonyos vonatok egymás útjának keresztezése nélkül, egyszerre haladhatnak majd itt. [...]

Az átemelésen haladó vágány Buda felé Közvágóhíd állomásra, majd az Összekötő vasúti hídra fut, az ellenkező irányban pedig a szintén előkészítés alatt álló Népliget megállóhelyen keresztül részben Kőbánya–Kispest, illetve Ferihegy, részben az Élessarok (majd a külső körvasút, Pécel, Gyömrő) részben a Keleti pályaudvar felé. A hídon mindkét irányú vonatközlekedés lebonyolítására lesz lehetőség [...].

A rámpákkal, egyéb kiegészítő szerkezetekkel az egész műtárgy hossza 839 méter. [...]"

Forrás: Vitézy Dávid Facebook oldala