BBD - a nagy lehetőség

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A fővárosi irodapiacban nagy nemzetközi potenciál van - ennek kibontakoztatásán dolgozik több hazai szakemberrel együtt Schrancz Mihály.

A Buda Business District nemsoká jól csengő név lehet

Az irodapiacon is egyre fontosabbak a minősítési rendszerek - mint például az LEED, BREEAM, WELL -, és ezek terjedésével párhuzamosan a hagyományos A, B illetve C kategóriába besorolt irodaépületeknek egyre kisebb esélye van labdába rúgni. Ráadásul a covid kapcsán bebizonyosodott, hogy a rugalmas kialakítás a siker kulcsa - ez pedig megfelelő motivációt adott arra, hogy változzanak a finanszírozási és befektetői elvárások egyaránt. 

A jelenleg 4 millió négyzetméteres fővárosi irodapiac óriási fejlődési lehetőségeket rejt magában.

Azonban Budapesten egyelőre nincs még olyan üzleti negyed, mint a világ több nagyvárosában. Ezt az űrt töltheti be a BudaPart városnegyed, ami köztudottan nem csak modern lakónegyeddel - és az azt kiszolgáló infrastrukturális épületekkel - bír, hanem irodaházakkal is. Ez az a terület, amit Buda Business District néven lehetne emlegetni.

Mi a jelentősége egy átnevezésnek?

Ezen a viszonylag kicsi, 400 ezer négyzetméteres területen rengeteg bérbeadható irodaterület van: itt található Budapest A kategóriás irodáinak 10%-a. Ez azért nagy dolog, mert ez a nagyságrend már külföldi ingatlanbefektetői szemmel nézve is jelentősnek mondható.

Azért is nagyszerű a BudaPart városrész - melyet Budapest Business District névre lehetne átkeresztelni -, mert itt valóban megtalálható minden, ami a külföldi biznisz negyedekre jellemző. És ami kiemelten fontossá teszi ezt a területet, az az, hogy csupán 20 perc a reptér, és ráadásul mindössze három és fél kilométerre terül el a belvárostól. Ez a nagyon vonzó elhelyezkedés messzemenőkig képessé teszi arra ezt a területet, hogy nemzetközi szinten is megállja a helyét, mint fővárosunk kiemelt üzleti központja.

Miért lenne fontos a nemzetközi ingatlanpiac térképére feltűzni a BBD zászlaját? 

Jó lenne, ha nemzetközi szinten is ismert lenne, hogy ez az az üzleti negyed, ami kiemelten környezettudatosan lett kialakítva; rengeteg a zöldterület, és teljes mértékben fenntartható a közlekedés is. Talán nem meglepő, hogy külföldön is az igazán sikeres biznisz negyedeknek a zöldterületek a központjaik, mert a magasan képzett munkaerőnek időnként szüksége van kikapcsolódásra, sportolásra és kötetlenebb egyeztetési helyre is - ebből adódóan egyre inkább nemzetközi elvárás, hogy az irodanegyedek közösségépítésre is alkalmas helyek legyenek. A munkáltatók egyre fontosabbnak tartják a munkavállalók környezetét, mint inspiráló tényezőt; erre kiemelten pozitív példa a londoni Canary Wharf.

Mindezen szempontokat figyelembe véve nagy esély van arra, hogy a BudaPart irodaház tulajdonosai, befektetői és fejlesztői egyfajta szövetséggé kovácsolódjanak össze annak érdekében, hogy a Buda Business District márka ismert legyen. Jelenleg a munka az operatív szakaszban tart: a célok és a kommunikációs stratégia egyeztetésén van a hangsúly annak érdekében, hogy a BBD és maga Budapest is még nyüzsgőbb nemzetközi üzleti életnek adhasson otthont.

Forrás: portfolio.hu, budapart.hu