Egyre több panasz érkezik a PSZÁF-hoz

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

2007. IV. negyedévben a Felügyeletre érkezett panaszok száma az előző negyedévhez képest 8,8 százalékkal, míg az előző év hasonló időszakához képest ennél nagyobb mértékben, 13,7 százalékkal növekedett. A legerőteljesebb növekedés az előző negyedévhez képest a biztosítási területen és a tőkepiaci szektorban volt.

Mind a tárgynegyedévben, mind éves szinten dinamikus volt a panaszszám növekedése, méghozzá a bankok részarányának emelkedésével, de a takarékszövetkezetek részarányának csökkenésével – áll a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének összefoglalójában.


2007. IV. negyedévben a bankok elleni panaszok a pénz- és tőkepiaci panaszok 83,0 százalékát, a takarékszövetkezetek pedig 3,4 százalékát képezték.

Éves szinten a bankok 2006. évi 78,7 százalékos részesedése 2007-ben 81,8 százalékra, a takarékszövetkezetek 2006. évi 6,6 százalékos részaránya 2007-ben 3,5 százalékra változott.

A panaszok többsége változatlanul az intézmények hitelezési tevékenységével kapcsolatos, a beszámolási időszakban a szektorra érkezett bejelentések 62,2 százaléka kapcsolódott a hitelezéshez. Az előző negyedév 63,4 százalékos hitelezési részesedésével szemben ez némi csökkenést jelent, viszont a II. negyedév 58,6 százalékos arányával szemben még mindig jelentős a növekedés.

A lakáshitelezéssel és fogyasztási hitelezéssel kapcsolatos panaszok részaránya az előző negyedévhez képest némileg csökkent, viszont az ún. általános hitelezéssel kapcsolatos panaszok részaránya kis mértékben növekedett.

A panasztípusok szerinti megoszlásnál az elszámolás, megbízás teljesítés kategóriába sorolt panaszok képviselték változatlanul a legmagasabb arányt. Figyelemre méltó, hogy ugyanakkor a tájékoztatási hiányosságra visszavezethető panaszok száma és részaránya az előző negyedévhez képest csökkent 16,6 százalékról 11,6 százalékra. A többi panasztípusnál nem történt jelentős változás.

2007. IV. negyedévben a pénz-és tőkepiaci szektorban a tárgynegyedévben beérkezett panaszoknak a 34,1 százaléka, azaz 252 ügy zárult le. Az előző negyedévi 21 százalékos aránnyal szemben a tárgynegyedévben a lezárt ügyek mindössze 18,3 százaléka bizonyult részben vagy egészében az ügyfél számára eredményesnek. 2006. IV. negyedévben ez az arány 21,4 százalékos volt.

Cikkajánló:

$$553$$

$$552$$

$$546$$

$$542$$