Meghalt a kormány zászlóshajó programja
Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke szerint a kormány balatoni zászlóshajóprogramja ”meghalt”, az legfeljebb csak részleteiben valósítható meg. A szakemberek számos jogszabály megalkotását hiányolják, elfogadhatatlannak tartják a Zánkai Gyermektábor elsorvasztását, változást sürgetnek a vonatközlekedés minőségében és felgyorsítanák a barnamezős beruházásokat.
Rosta Sándor, az idegenforgalmi bizottság elnöke azt hangsúlyozta, hogy a Balaton több turisztikai területén is sürgető jogszabály-módosítási igény merült fel - egyebek közt a kikötőfejlesztések ellehetetlenülése, a lovas-turizmus hiányzó hatósági szabályozása, illetve az orvhalászat és a szabálytalan horgászás gyenge szankcionálása miatt. Az elnök jogászok bevonásával kezdeményezi a szükséges módosítások kidolgozását.
Zánka kell
| $$479$$ |
Persze baj, hogy nem tudnak pályázatot írni
Beszámolója szerint az eddig beadott balatoni turisztikai pályázatok egyharmada kihullott a rostán a rossz előkészítettség miatt, ami jelzi, hogy szükség lenne a pályázat-előkészítésre szánt támogatások növelésére.Tűnjenek el a felejthető épületek!
A BFT elnöke beszélt arról is, hogy a Balaton törvény átfogó módosításának várható elfogadásáig, vagyis három hónapon belül el kell készülnie a beruházások összehangolását szolgáló balatoni fejlesztési térképnek. Hangsúlyozta, az új befektetéseknél, fejlesztéseknél a külterületek belterületbe vonása helyett a múltban tömegével épült "felejthető" épületeket lebontó, barnamezős beruházásokat kell szorgalmazni.A vasút lassú és mocskos
Mint kiderült egy balatoni regionális vasút létjogosultságának vizsgálatát kezdeményezte a BFT vezetője a MÁV-nál. A vasúttársasággal már korábban megkezdett, a balatoni vasútállomások kerékpárturizmus számára történő hasznosításáról (a megüresedett helyiségekben fürdési, pihenési internetezési lehetőség kialakításáról) megkezdett tárgyalások pár hónapon belül révbe érhetnek - mondta Suchman Tamás.Fekete György, a Danubius Health SPA Resorts igazgatója tarthatatlannak nevezte a balatoni vonatszerelvények állapotát és a vasúti közlekedés lassúágát, mondván, a múlt század elején hamarabb le lehetett érni a fővárosból Hévízre, mint manapság.
Kikötőfejlesztésre is szükség lenne
Wossala György a Magyar Vitorlás Szövetés elnöke szerint a Balaton alkalmas lenne arra, hogy Európa vitorlásparadicsoma legyen, de az ehhez szükséges kikötőfejlesztéseket elleheteleníti a jelenlegi jogszabályi háttér. Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója is kifogásolta az évekig elhúzódó, bürokratikus, és állandóan változó kikötő-engedélyeztetési eljárást. A szakemberek nonszensznek nevezték azt is, hogy a kis csónakkikötők engedélyeztetési procedúrája pont akkora, mit a nagyberuházásoké.Több hozzászóló is sürgette a Balaton északi partján hiányzó, M9-es autópályát és a 84-es főutat érintő fejlesztéseket, továbbá több vízi-fesztivál, -karnevál, evezősverseny szervezését a Balatonnál.
Cikkajánló:
$$610$$
$$611$$
$$612$$