Már a Móricz alatt jár az egyik fúrópajzs, a másik lemaradt

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Megérkezett a Móricz Zsigmond körtérre hétfőn délelőtt a 4-es metró déli alagútját építő fúrószerkezet. Az északi fúrópajzs 400 méterrel van lemaradva, így még a Bocskai úti állomást sem érte el. Év végéig az ígéretek szerint mindkét alagút eléri a Fővám teret.

Pető Szabolcs, a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője elmondta, hogy március elejétől, a Bocskai úti állomástól indulva 300 méter alagutat építettek. Az Etele tértől pedig a Móricz Zsigmond körtérig 2.400 méter alagút épült a déli alagútban. Az északi alagútból eddig 2 km készült el.

Kapcsolódó cikk:

$$672$$
A szóvivő tájékoztatása szerint a szükséges karbantartás után tovább halad a déli alagút fúrószerkezete a Gellért térre, amit várhatóan augusztusban ér el.

Az év végéig pedig a tervek szerint a Fővám térig épül meg mindkét alagút. Az északi alagút fúrószerkezete hat hét múlva érkezik meg a Móricz Zsigmond körtérre, s halad majd tovább a Gellért térre és a Fővám térre - jegyezte meg a szóvivő.

Pető Szabolcs közölte, hogy a Hídépítő Zrt. időben megépíti a Fővám téri állomás szerkezetét, hogy az alagútfúró pajzsot fogadni tudják. Akár technológiaváltást is alkalmazva építik majd az állomást. A szerződés szerint erre ugyanis lehetősége van a cégnek. Arról még zajlanak a tárgyalások, hogy a Fővám téri állomás szerkezetét milyen módon építik meg. A technológiaváltás azonban nem befolyásolhatja a végösszeget és a véghatáridőt - fűzte hozzá.

A szóvivő elmondta azt is, hogy várhatóan a jövő év elején adják majd vissza a Móricz Zsigmond körtér felszínét a járműforgalomnak.

Cikkajánló:

$$675$$

$$674$$

$$673$$

Ropogósan friss hírek, kéthetente, sallangok nélkül.