Városimázs toplista 2007
Az Image Factory és az Observer Budapest Médiafigyelő kutatásában arra a kérdésre kereste a választ, hogy mely városoknak sikerült a legkedvezőbb képet kialakítaniuk magukról a nyilvánosságban 2007-ben. A megyei jogú városok között Miskolc, a nagyvárosok között Siófok, a kisvárosok körében Balatonfüred imázsa volt a legvonzóbb. A toplista abszolút első helyét szintén Siófok szerezte meg.
Az Image Factory és az Observer kutatásának az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, és értékelje az eddigi eredményeket.
2007-ben Miskolc volt a legkedvezőbb imázzsal bíró megyei jogú város, őt Szeged és Debrecen követi a listán. Miskolc a sikeres átpozicionálás iskolapéldája. Kitartó kommunikációs munkával igyekeznek átformálni az iparváros megörökölt képét oktatási, kulturális és fesztiválvárossá. A kommunikációban hangsúlyos szerepet kap a város környezettudatos elkötelezettsége. Miskolc ezt a képet folyamatos és intenzív médiajelenléttel tudta alátámasztani.
Szeged és Debrecen változó minőségű hírekkel, és kevésbé agilis kommunikációval maradt le az első helyről.
Siófok nemcsak kategóriájának győztese, de az összesített listát is vezeti. Szerencsés lehetőségeit jól használta ki: folyamatosan hangsúlyozta kiváló turisztikai adottságait, de a turistaszezonon kívüli rendezvényeivel is fókuszba tudott kerülni. A városvezetés egyes turista- és polgárbarát intézkedései további megerősítést nyújtottak a város által sugárzott vendégszerető képnek. Nemcsak az adottságaival bánt jól, hanem képes volt kreatív eseményekkel és ötletekkel a szezonon kívül is felhívni a média figyelmét.
Balatonfüred az Északi-part fővárosa Siófoknál visszafogottabban kommunikált, azonban megcélzott közönsége nem a féktelen bulik fővárosát keresi benne. A város koherensen tudta sugározni a nyilvánosság számára a békés, nyugodt, színvonalas pihenést nyújtó üdülőközpont imázsát, amely a nyári szezonban nívós kulturális programokkal is tudott szolgálni az odalátogatók számára. Különösen a kisvárosok esetében tapasztaltuk a hírgeneráló képesség gyengeségét, a tudatos kommunikációs erőfeszítések hiányát.
Kutatásunkban hangsúlyos részt kapott a települések honlapjának vizsgálata, amely kiváló eszköz arra, hogy ne csak naprakészen tájékoztassa az érdeklődőket, de kedvező képet is mutasson a városról. A legjobb értékelést Kőszeg kapta elegáns, korszerű és felhasználóbarát honlapjával.
A teljes tanulmányt itt érheti el.
Cikkajánló:
$$686$$
$$685$$
$$684$$
