Két nehéz évet ígér Demszky a fővárosiaknak

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A főváros vezetése 2010-ig szeretné lebonyolítani a legjelentősebb beruházásokat, ugyanis ezután Budapest nem lesz jogosult uniós támogatásokra. Ez azt jelenti például, hogy egyszerre zárják le a budai alsó és felső rakpartot és lesz olyan időszak is, amikor sem a Margit hídon, sem a Szabadság hídon nem lehet autóval közlekedni.

Június 16-ától augusztus 20-ig egyszerre lesz lezárva a budai alsó és felső rakpart a 4-es metró kivitelezésének felgyorsítása és a budai Duna-parti főgyűjtőcsatorna építése miatt – mondta Demszky Gábor főpolgármester. A Gellért téren ideiglenes út épül, ezen keresztül haladhat majd a Budafoki út felől érkező autós forgalom. A tervek szerint augusztus 1-jétől a Margit hídtól északra eső szakaszt is lezárják, itt az alsó rakpartot megemelik és kiszélesítik a folyó irányában egy forgalmi sávval, körülbelül 1.200 méteres szakaszon, észak felé.

A Szabadság hidat a tervek szerint december 20-án adják át a villamosforgalomnak, de autóval leghamarabb csak jövő májusban lehet átkelni a hídon. A Margit híd felújítása október 30-án kezdődik és 2010 májusáig tart. Autóval 2009 januárjától nem lehet felhajtani a hídra, de a tömegközlekedés fennmarad rajta, illetve gyalogosan is használható lesz a híd.

Jelentős változásokat okoz majd Budapest közlekedésében az északi összekötő vasúti híd június 21-étől három hónapon át tartó felújítása. Emiatt az érintett vonalon közlekedő vasúti szerelvények a szentendrei HÉV pályáját használva a Nyugati pályaudvar helyett a Margit hídig közlekednek.

Jó hír, hogy a nyár végén átadják az M0 autópálya keleti szektorát és a hozzá tartozó Megyeri hidat. Ez javíthatja a főváros északi térségének közlekedését - mutatott rá a főpolgármester.

Az útfelújításokat is folytatja a főváros, bár idén az egyéb beruházások miatt csak 58 útszakaszt, összesen 35,5 kilométer hosszúságban javítanak meg 3,9 milliárd forintos összköltséggel. A három évet felölelő, távlati tervekben azonban összesen 300 kilométernyi útszakaszt kíván felújítani a Fővárosi Önkormányzat. Az év végéig elkészül a külső Váci út kiszélesítése is.

A tájékoztató szerint 2010 végéig jelentős fennakadásokra kell számítani a 4-es metró építésének helyszínein, így a Belgrád rakparton, amely június 15-től az év végéig egyirányúvá válik a Fővám tér felé. Szintén bedugul az Astoria csomópont, ahol augusztustól a Rákóczi út irányában megszakítva három héten át 2×2 sávra korlátozódik a forgalom. A metró Móricz Zsigmond téri állomásának építése miatt szeptember elejétől a Bartók Béla úton, szeptember végétől pedig a Fehérvári úton módosul a villamosforgalom.

Demszky Gábor hangsúlyozta: "Lehet vizionálni a közlekedés összeomlásáról, de ez nem fog bekövetkezni."

A főváros legjelentősebb beruházásainak költségéből 60-70 százalékot áll az unió. Például a 4-es metró és a szennyvíztisztító megépítéséhez mintegy 200-200 milliárd forinttal járulnak hozzá - hangzott el. (A metró finanszírozásáról még nem döntött az Unió – a szerk.)

Cikkajánló:

$$812$$

$$813$$

$$814$$