Milyen lehet a 21. századi Budapest Brand?
Budapest nemzetközi imázsa bizony megkopott az utóbbi években. Még a városlakók is a 80 évvel ezelőtti szlogeneket ismételgetik, ha jellemezni kell a magyar fővárost. A Studio Metropolitana vezetésével indult Futurbia Projekt keretein belül most új brandet építenek Budapest köré.
A szeptemberi Property Forum befektetési szakkiállítás sajtóklubjában Z. Halmágyi Judit, az Eric van Egeraat nemzetközi építésziroda budapesti igazgatója, Bojár Iván András, az OCTOGON főszerkesztője és Gauder Péter, a Studio Metropolitana ügyvezetője számolt be a brandépítés munkájáról.
| A Property Forum szervezői a szeptemberi befektetői szakkiállítás előtt
minden, a kiállításon is górcső alá vett témakörben kerekasztal
beszélgetést rendeznek. |
Még jelenlegi állapotunkban sem vagyunk megkerülhetők
Z. Halmágyi Judit szerint nem is igazán brandépítésről, hanem úgynevezett rebrandingről van szó, ami annyit tesz, hogy a Budapest kapcsán korábban kialakult elképzeléseket újrafogalmazzák, új alapokra helyezzzék a 21. században is alkalmazható formában. Az építész kiemelte: Budapest központi szerepe földrajzi helyzete miatt adott. Még jelenlegi állapotunkban sem vagyunk megkerülhetők. Ennek köszönhetően pedig a külföldi befektetők mindenképp arra számítanak, hogy Budapest fejlődik és - a mostani ütemnél jóval nagyobb mértékben - fejlődni is fog – utalt külföldi tapasztalataira Z. Halégyi Judit.Nem a visszapillantó tükörből tervezik meg a jövőt
Gauder Péter szerint vannak olyanok, akik félig üres, mások félig teli pohárként látják a várost. A Studio Metropolitana által vezetett vállalkozáshoz azokra van szükség, akik az utóbbi csoportba tartoznak, tehát a kritikai észrevételek mellett tenni is akarnak valamit a város érdekében. A szakember az ingatlanbefektetőket is ebbe a csoportba sorolja az eddigi tapasztalatok alapján. Ezen persze nem is lehet csodálkozni, hiszen a város jóhírneve a befektetések értékét is ”öregbíti”.A Studio ügyvezetője a Futurbia fontosságát abban látja, hogy végre – hasonlóan a 19. század végéhez – most nem a visszapillantó tükörből tervezik meg a jövőt, hanem számos szakember és civilszervezet bevonásával egy új modellt próbálnak alkotni, melynek csak az első állomását, alapját jelenti a brandépítés.
| Még versenyben lévő ”brand alapok”: - Az épített örökség - Budapest vizei - A Duna - Budapest lifestyle - Budapest mint zene - A Város látni - Kultúrában élni |
Az OCTOGON főszerkesztője szerint azért most került elő ez a téma, mert eddig senkinek nem jutott eszébe. Korábban nagyon okosakat írtunk a városról és most tessék, itt az alkalom, hogy megmutassuk – tett hozzá. Bojár Iván András szerint fontos arra is felhívni a figyelmet, hogy a mostani munka, együttgondolkodás csak akkor vezethet eredményre, ha a tekintélyelvű politizálás helyett – ami a pártokat kivétel nélkül jellemzi – egy modern politikai felfogás fogadja be az elkészült terveket.
Jáki Mónika, a Property Forum ügyvezető igazgatója reményét fejezte ki, hogy a szeptemberi befektetési szakkiállításra meglesz az a hívószó, melyről itthon és külföldön egyaránt mindenkinek Budapest fog eszébe jutni a jövőben.
Cikkajánló:
$$824$$
$$823$$
$$822$$