Milyen lehet a 21. századi Budapest Brand?

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Budapest nemzetközi imázsa bizony megkopott az utóbbi években. Még a városlakók is a 80 évvel ezelőtti szlogeneket ismételgetik, ha jellemezni kell a magyar fővárost. A Studio Metropolitana vezetésével indult Futurbia Projekt keretein belül most új brandet építenek Budapest köré.

A szeptemberi Property Forum befektetési szakkiállítás sajtóklubjában Z. Halmágyi Judit, az Eric van Egeraat nemzetközi építésziroda budapesti igazgatója, Bojár Iván András, az OCTOGON főszerkesztője és Gauder Péter, a Studio Metropolitana ügyvezetője számolt be a brandépítés munkájáról.

A Property Forum szervezői a szeptemberi befektetői szakkiállítás előtt minden, a kiállításon is górcső alá vett témakörben kerekasztal beszélgetést rendeznek.
Azzal minden résztvevő egyetértett, hogy vélhetően azért kérték fel őket – mások mellett – erre a munkára, illetve annak szervezésére, mert általában kritikus álláspontot fogalmaztak meg a budapesti állapotokkal kapcsolatban.

Még jelenlegi állapotunkban sem vagyunk megkerülhetők

Z. Halmágyi Judit szerint nem is igazán brandépítésről, hanem úgynevezett rebrandingről van szó, ami annyit tesz, hogy a Budapest kapcsán korábban kialakult elképzeléseket újrafogalmazzák, új alapokra helyezzzék a 21. században is alkalmazható formában. Az építész kiemelte: Budapest központi szerepe földrajzi helyzete miatt adott. Még jelenlegi állapotunkban sem vagyunk megkerülhetők. Ennek köszönhetően pedig a külföldi befektetők mindenképp arra számítanak, hogy Budapest fejlődik és - a mostani ütemnél jóval nagyobb mértékben - fejlődni is fog – utalt külföldi tapasztalataira Z. Halégyi Judit.

Nem a visszapillantó tükörből tervezik meg a jövőt

Gauder Péter szerint vannak olyanok, akik félig üres, mások félig teli pohárként látják a várost. A Studio Metropolitana által vezetett vállalkozáshoz azokra van szükség, akik az utóbbi csoportba tartoznak, tehát a kritikai észrevételek mellett tenni is akarnak valamit a város érdekében. A szakember az ingatlanbefektetőket is ebbe a csoportba sorolja az eddigi tapasztalatok alapján. Ezen persze nem is lehet csodálkozni, hiszen a város jóhírneve a befektetések értékét is ”öregbíti”.

A Studio ügyvezetője a Futurbia fontosságát abban látja, hogy végre – hasonlóan a 19. század végéhez – most nem a visszapillantó tükörből tervezik meg a jövőt, hanem számos szakember és civilszervezet bevonásával egy új modellt próbálnak alkotni, melynek csak az első állomását, alapját jelenti a brandépítés.

Még versenyben lévő ”brand alapok”:

- Az épített örökség
- Budapest vizei
- A Duna
- Budapest lifestyle
- Budapest mint zene
- A Város látni
- Kultúrában élni

Bojár Iván András, aki a különböző jellemzésekből, jelzőkből a kiválasztás folyamatát irányítja elmondta: az utolsó fordulóban 7 kiindulópont maradt Budapest jellemzésére, melyeket 2-3 jelzőre akarnak leszűkíteni, persze a legjobb az lenne, ha egyetlen szó kerülne a város neve mellé.

Az OCTOGON főszerkesztője szerint azért most került elő ez a téma, mert eddig senkinek nem jutott eszébe. Korábban nagyon okosakat írtunk a városról és most tessék, itt az alkalom, hogy megmutassuk – tett hozzá. Bojár Iván András szerint fontos arra is felhívni a figyelmet, hogy a mostani munka, együttgondolkodás csak akkor vezethet eredményre, ha a tekintélyelvű politizálás helyett – ami a pártokat kivétel nélkül jellemzi – egy modern politikai felfogás fogadja be az elkészült terveket.

Jáki Mónika, a Property Forum ügyvezető igazgatója reményét fejezte ki, hogy a szeptemberi befektetési szakkiállításra meglesz az a hívószó, melyről itthon és külföldön egyaránt mindenkinek Budapest fog eszébe jutni a jövőben.

Cikkajánló:

$$824$$

$$823$$

$$822$$