Egy szakértő szerint újra kell gondolni az M6-os tervezését
A jelenlegi technológiával nem szabad folytatni a baleset térségében az M6-os autópálya alagútjainak építését - mondta el Posta Péter építészmérnök a Bátaszék térségében történt alagútbeomlással kapcsolatban pénteken az MTI-nek. A szakember azért jött el korábban a Gazdasági Minisztériumtól, mert nem értett egyet az alkalmazott technológiával.
| A M6-os autópálya Bátaszék térségében épülő leghosszabb - 1.330 méter
hosszú - alagútjának keleti és a nyugati járata csütörtök hajnalban
több mint száz méter hosszúságban és negyven méter szélességben omlott
be. A szakemberek szerint az omlást az esőzés okozta, mert az alagút
feletti löszös, agyagos talaj megszívta magát a vízzel, és beroskadt. A
súlytól az ideiglenes védelmet biztosító betonhéj száz méteren
összeomlott. |
Az alagutak építési koncepcióját újra kell gondolni: bár most csak az úgynevezett ideiglenes biztosítás omlott össze, a történtek egyértelműen megkérdőjelezi a tervezést és a technológiát is - jelentette ki.
"Nem tudom, miért omlott össze az alagút. De ismerem a talajösszetételt, s azt mondtam, és mondom ma is, hogy a szóban forgó hét kilométeres szakaszt más nyomvonalon, ötszáz méterrel lejjebb kell megépíteni alagutas megoldás nélkül, azaz bevágással és völgyhidakkal" - hangsúlyozta Posta Zoltán.
A szakértő véleménye szerint a jelenlegi technológiával nem szabad folytatni az építkezést. Az építészmérnök szerint nulláról kell kezdeni a munkát, beleértve az új tervezést, az új fúrásokat és az új technológiát. Ez akár öt-hat hónap leállást is jelenthet - jelezte.
"Ami csütörtökre virradóan történt, az komoly intő jel a jelenlegi technológiával történő munkálatok leállítására. A 2010-es átadási határidő megtartása nem minden, semmi nem éri meg, hogy a gyorsaság emberéletekbe kerüljön!" - jegyezte meg Posta Zoltán.
Az M6 mind a négy alagútjában leállt a munka, az ügyben vizsgálat kezdődik.
Cikkajánló:
$$945$$
$$944$$
$$943$$