Ennél már nem mehet rosszabbul a lakáspiac
A GKI Zrt. és az AL Holding fővárosi ingatlanpiaci indexe, mely az Ingatlan és Befektetés szaklap támogatásával készül -10 pontra szökött fel annak ellenére, hogy az eladások mélyponton vannak, a KSH különösen Budapesten számolt be lehangoló eredményekről, a lakosság pedig nem nagyon akar lakást venni.
A +/- 100-as skálán mozgó ingatlanpiaci index utoljára 2004 júliusában volt ilyen magasan, mint most. A raktár-és az üzlethelyiségek piacán kívül minden szegmensben emelkedett a piaci szereplők bizalma, még a lakáspiacon is -15 pont környékére szökött fel az index.
| Irodapiac: A piaci szereplők Budapesten 63%-ban túlkínálatról számoltak
be, a kihasználtsági mutató kismértékben nőtt. Budán az A kategóriában
85-, Pesten 83%-os. |
| Üzlethelyiségek: A GKI felmérése szerint a túlkínálat erősödött és további növekedés várható. |
| Raktárpiac: A raktárpiaci index a negatív tartományba süllyedt,
ugyanakkor a válaszolók többsége kiegyensúlyozott piacról számolt be. |
A lakásépítés ma nem nagy biznisz
| Lakásárak: A felmérés szerint továbbra is a budai zöldövezetben
található nem panel társasházak ára növekszik leginkább (4,5%).
Árcsökkenésre ezúttal sehol sem számítanak. Új lakásoknál a költségek
növekedésének üteme alacsonyabb a négyzetméterárak várható
drágulásánál. |
A 100%-os magyar tulajdonban lévő cég igazgatója szerint a lakásépítés ma nem nagy biznisz, szorgos munkával csak azt a profitot lehet megkeresni, ami a külföldi-, illetve a spekulatív céllal befektetők számára már nem teszi vonzóvá a piacot.
Talán nincs lejjebb
Borsi László, a Lakásvásár Médiacsoport elnöke kiemelte, a jövőbe vetett bizalom talán annak a jele, hogy ennél nincs nagyon lejjebb. Miközben az értékesítők szenvednek az eladásokkal és a GKI által várt árnövekedés sehol sem éri el az infláció mértékét, sok külföldi cég már a kivonuláson gondolkodik és leépít, a kisebb magyar cégek pedig megszűntetik lakásépítési tevékenységüket – tette hozzá Borsi.A szeptemberi Lakásvásárral kapcsolatban ugyanakkor kiemelte, sok cég komolyan gondolja, hogy a magyar lakáspiacon akar boldogulni hosszútávon, ezért most extra energiát és költséget fordít marketingre, amit jól mutat, hogy a 8 ezer négyzetméteres kiállítótér 75%-a már gazdára talált.
Cikkajánló:
$$970$$
$$969$$
$$968$$