M6: csak a földmozgást ismerik el, az újabb beomlást nem

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Jelenleg is vizsgálják, hogy miért omlott be július végén az M6-M60-as autópálya A jelű alagútja. Múlt kedden a kivitelező szerint ugyanennél az alagútnál csak földmozgás volt.

A kivitelező közleményében hozzátette: megtett minden szükséges intézkedést annak érdekében, hogy megállítsák a felszíni és felszín alatti mozgásokat az alagútnál.

Soós Gábor, a cég sajtóirodájának munkatársa az MTI-nek nyilatkozva "találgatásoknak, feltételezéseknek" nevezte a sajtóban csütörtökön megjelent állításokat arról, miért omlott be kétszer is az alagút. Az Index hírportál úgy tudja, "a szakértők szerint több tényező, köztük a kapkodás és a talajviszonyokkal kapcsolatos tapasztalatlanság okozta az omlást".

Soós Gábor ezúttal is azt mondta, hogy földmozgás történt a múlt kedden. Mint hozzátette, a július 24-ei beomlás helyszínének közelében újabb földmozgást észleltek, ezért zárták le az oda vezető utat.

Nemzetközi szakértelemmel és többéves tapasztalattal bíró mérnökcsoport vizsgálja a körülményeket, és hamarosan előállnak a lehető legpraktikusabb megoldással - közölte.

Kapcsolódó:

$$992$$

$$979$$
Hangsúlyozta: zajlik a munka, folynak a vizsgálatok és a felmérések a megvalósíthatóság érdekében, "a talajmechanikai igényeknek megfelelő válasz azonban időigényes". A kivitelező reményei szerint hamarosan folytathatják az alagút fejtési munkálatait.

A nemzetközi és hazai szakértők együttes véleménye alapján, csak a szakértői vizsgálat kézhezvételét követően kezdik újra a kivitelezési munkát a biztonságos szakaszokon, az "A" alagút északi részén és a "C" alagútnál, illetve kezdik meg a fejtést a "D" alagútnál - olvasható a kivitelező közleményében.

Cikkajánló:

$$1009$$

$$1008$$

$$1007$$