Elvileg be kéne tömni az engedély nélkül fúrt metró alagutat
Ha a 4-es metró építői jogkövetően akarnának eljárni, akkor betemetnék azt a 17 méter hosszú alagutat, amit engedély nélkül fúrtak. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a Bamco befizeti a bírságot és egy módosított engedélykérelem alapján építi tovább a 4-es metró alagútját.
Nem kizárt, hogy a 4-es metró Gellért téri állomása térségében a metróalagút egy részét vissza kell bontania, be kell tömnie a fúrást végző Bamco konzorciumnak - értesült a Népszava.
A lap hétfői számában idézi Lovas Károly Róbertet, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) főigazgatóját, aki elmondta: az NKH szeptember első hetében ugyan megadja az engedélyt, amelyet a kivitelező nem kért meg időben, de ez az eredeti kiviteli tervek szerinti építésre szóló jóváhagyás lesz.
A Bamco azonban az átkötőalagútra szóló engedéllyel a zsebében sem lehet nyugodt. Az ugyanis csak az előzetes kiviteli tervek szerinti munkavégzésre vonatkozik, tehát a Bamcónak – ha jogkövető módon akar tovább dolgozni, és nem szeretné, hogy még több bírságot hajtson be rajta a DBR – vissza kell állítani az eredeti állapotot. Ez esetben a főalagút visszabontásával. Vagy – mondott egy másik lehetőséget az NKH főigazgatója – be kell nyújtaniuk egy módosított engedélykérelmet.
Az NKH szakemberei a múlt héten ellenőrzést tartottak a munkaterületen, és megállapították, hogy a Bamco az általuk korábban éppen az építési engedély hiánya miatt leállított munkákat folytatta, és a főalagutat 17 méterrel tovább fúrta.
Emiatt legfeljebb egymillió forintnyi bírságról szóló értesítést postáznak a beruházó DBR Metró Projektigazgatóságnak, aki ezt tovább fogja hárítani a Bamcora. A bírságot akár naponta is kiszabhatja a hivatal egészen addig, míg a szabálytalan építkezés, vagyis a 17 méternyi túlhaladás fennáll.
Cikkajánló:
$$1019$$
$$1018$$
$$1017$$