Tarlós István tele van kérdésekkel

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Mennyi kötbért kell fizetnie a fővárosnak, ha a Fővám téri befejezetlen állomás előtt hosszabb időre meg kell állnia a fúrópajzsnak? Mi a helyzet az új metrószerelvények gyártásával? Finanszírozhat-e az Európai Unió olyan beruházást, amit már megkezdtek? Ezeket a kérdéseket teszi fel Tarlós István a Fidesz-KDNP frakciószövetség elnöke Demszky Gábornak?

Tarlós István újságírók előtt ismertette a szabad demokrata városvezetőnek írt nyílt levelét. Demszky Gábor főpolgármesternek kell választ adnia a 4-es metró építése körüli "közérdekű" kérdésekre, így például arra: ki és miért felelős az 537 milliárd forintos beruházás körül – hangoztatta.

Tarlós István újságírók előtt ismertette a szabad demokrata városvezetőnek írt nyílt levelét. Véleménye szerint "életszerűnek" és logikusnak tűnik az az újságírói vélekedést, amely szerint a főváros érdekében állhat a fúrás Szent Gellért téri megállítása, hiszen így a pajzsok később érnek el a Fővám térig, és így kevesebb kötbért kell fizetniük.

Tarlós István szerint a szabad demokrata városvezető, aki korábban a 4-es metrót "édes gyermekének" tekintette, most "előkelő idegenként" távol tartja magát a beruházás körüli problémáktól, és mások mellett Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettesre hárítja a felelősséget.

Az ellenzéki frakcióvezető szerint Demszky Gábor az "embereket felheccelve, érzelmeikre hatva belehajszolta" a várost egy olyan beruházásba, amelynek eredményeként az utasok az új metróval mindössze öt perccel hamarabb érhetnek a Kelenföldi pályaudvarról a Keleti pályaudvarra, mint busszal, ám ezért több mint 500 milliárd forintot kell fizetniük.

Tarlós István úgy látja, hogy a metróberuházáshoz remélt európai uniós támogatásnak volna helye sok más egyéb fővárosi feladat megoldásában, így például a BKV földfelszíni közlekedésének javításában, ami véleménye szerint ma gyakorlatilag kaotikus állapotú.

Cikkajánló:

$$1023$$

$$1022$$

$$1021$$