A bányakapitány hozzájárult az M6/M60 továbbépítéséhez
A Pécsi Bányakapitányság szigorításokkal hozzájárult az M6/M60-as autópálya alagútjainak tovább építéséhez Szekszárd és Bóly között. Az egyik előírás az, hogy az építés haladási sebességét az úgynevezett lőtt beton szilárdságához kötik.
Ez azt jelenti, hogy a beton szilárdságának el kell érnie a környező talaj legmagasabban mért nyomószilárdságát - magyarázta Kereki Ferenc bányakapitány az MTI-nek.
További feltétel, mondta Kereki Ferenc, hogy a párhuzamosan futó alagutak fejtési homloka közül az egyik jóval megelőzze a másikat. Az együtt haladás esetén ugyanis sokkal nagyobb nyomásnak van kitéve a köztük lévő kőzetpillér.
Megemlítette azt is, hogy a párhuzamos alagutak biztosítását a köztük lévő pilléren össze kell kapcsolni azért, hogy csökkenjen a horizontális elmozdulás.
Szigorítást követel meg a bányakapitányság a döntéshozatalban: a kivitelezésben bármilyen eltérést csak a tervező jóváhagyásával lehet megtenni. Kereki Ferenc hozzátette: azt, hogy a kivitelező betartja-e ezeket az előírásokat, a bányakapitányság ellenőrzi majd.
Arról, hogy a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt. és a Mecsek Construction Group mikor folytathatja az alagutak építését a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönt.
Az épülő autópálya "A" jelű alagútja július 24-én omlott be. Az átjárók építését ezt követően a bányakapitányság, majd az NKH is leállította.
Cikkajánló:
$$1106$$
$$1105$$
$$1104$$