Rövidesen átadják a horvát és magyar autópályát összekötő Mura-hidat

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Terheléspróbát tartottak hétfőn a horvát és a magyar autópályát összekötő Mura-hídon, amelyet a kivitelező tudomása szerint október 23-án adnak át a horvát és a magyar kormányfő jelenlétében. A híd várhatóan Zrínyi nevét viseli majd. Az avatást követően Budapest és az Adriai-tenger között megszakítás nélkül autópályán lehet majd utazni.

Az utolsó korlátszerelési és aszfaltozási munkálatoknál tartó építők hat darab, egyenként mintegy 40 tonnás teherautóval végezték el a terhelési próbát a híd jobb pályáján. Az öt órán át folyó vizsgálatokat megelőzően két napig tartott a különböző mérőcsapok elhelyezése, majd ezt követően a bal oldali pályán is elvégzik a méréseket - részletezte Luka Fukat, a horvát állami építési intézet laboratóriumának munkatársa.

A Letenye és Muracsány (Gorican) közötti híd kivitelezését végző horvát Hidroelektra Niskogradnja részvénytársaság főmérnöke elmondta: a munkálatok már a végéhez közelednek, jelenleg a korlátok utolsó darabjait szerelik a helyükre, befejezik a víznyelők körüli aszfaltozást, majd a híd alatt a Mura medrének és partjának rendbetételét. Domagoj Perkovic hozzátette: naponta két műszakban, 7 órától 23 óráig dolgoznak a befejező feladatokon.

Egy hete megkezdődött a várhatóan Zrínyi nevét viselő Mura-híd műszaki átadása, a folyamat október 17-ig lezárul. A főmérnök hozzáfűzte: a műszaki ellenőrzéshez a horvát és a magyar előírások különbözősége miatt külön dokumentációt kellett készíteniük.

A kivitelező tudomása szerint a hidat október 23-án a magyar és a horvát kormányfő jelenlétében avatják fel ünnepélyes keretek között. Az MTI ugyanakkor úgy értesült, hogy az átadás október utolsó vagy november első napjaiban várható, pontos időpontja még nincs kitűzve.

Az M7-es autópályát és a horvát A4-es sztrádát összekötő 216 méter hosszú autópályahidat magyar tervek alapján építi a feladatot nemzetközi tenderen elnyert horvát társaság. A 8 millió euróba (mintegy 2 milliárd forintba) kerülő munkálatok a múlt év júliusában kezdődtek, a beruházást fele részben a magyar, fele részben a horvát állam finanszírozza.

Az elmúlt hónapokban elkészült a hídhoz horvát oldalon még hiányzó, mintegy 1300 méter hosszú autópályaszakasz, magyar oldalon viszont már négy évvel ezelőtt megépült az M7-es 800 méternyi pályája, később pedig a közös határállomás épülete is. Az avatást követően Budapest és az Adriai-tenger között megszakítás nélkül autópályán lehet majd utazni.

Cikkajánló:

$$1121$$

$$1120$$

$$1119$$