Véget ért az M4 fúrópajzsainak budai küldetése
Elérte a 4-es metró Szent Gellért téri állomásához hétfőn a déli alagútfúró pajzs is, amely eddig a megálló falazata előtt állt, így áprilisban kezdődhet a Duna alatti alagútszakasz kialakítása. ezzel befejeződött az alagútépítés Budán, és a 7,5 kilométeres teljes, az Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz alagútjainak fele elkészült, a beruházás 40 százalékos készültségen áll.
Pető Szabolcs, a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője elmondta, hogy az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartás után az első pajzs áprilisban indulhat tovább a Duna alá, és amint elérte a pesti oldalt, a másik pajzs is megkezdheti négy-hat hetes útját. A Fővám téri állomás építése jelentősen felgyorsult az elmúlt hónapokban, így várhatóan zökkenőmentesen fogadni tudja majd a pesti oldalra érkező pajzsokat.
A vállalkozó, a Bamco konzorcium az északi pajzzsal a hatósági jóváhagyás birtokában már január elején megkezdte a budai oldalon még hátralévő alagútszakasz építését, és a hónap közepére el is érte a Szent Gellért téri állomáshoz kapcsolódó peronalagutat - emlékeztetett a szóvivő. A déli pajzs csak ezt követően indulhatott el, de megérkezése előtt a kivitelezőnek még be kellett fejeznie az érintett állomásrész belső falazatát.
A pajzsok most a Műegyetem alá benyúló úgynevezett peronalagutakba érkeztek be. Amint az állomás és a peronalagutak teljes belső falazata elkészül, a pajzsok tovább haladhatnak a Duna alá.
A pesti oldal építéséhez a kiszolgálóközpont néhány hónapon belül teljesen átköltözik a Szent Gellért téri munkaterületre: ott hozzák majd a felszínre a pajzsok által kitermelt földet, és onnan szállítják - óránként három-négy teherautóval - tovább a rakparton a Lágymányosi hídig, majd onnan a korábban is használt három hivatalos lerakóhelyre.
Cikkajánló:
$$1608$$
$$1607$$
$$1606$$