M4: két hét múlva vége?
Maximum két hetet adott a DBR Metró Projekt Igazgatóság a francia Vinci vezette Bamco konzorciumnak, hogy újra felvegye a munkát a 4-es metró alagútjának építésén, különben felbontják a szerződést.
Klados Gusztáv projektigazgató véleménye szerint "ebben a pillanatban úgy néz ki", hogy akár fel is bonthatják a szerződést, de ezt nagyon meg kell fontolni. Más cég is megépítheti az alagutat, sőt a BKV saját hatáskörében is megteheti ezt, de mindkét forgatókönyv szerint kitolódna a teljes projekt végső határideje és megnövekedne az összköltsége - mondta Klados Gusztáv.
Hozzátette: a gyorsabb verzió az lenne - ha valóban felbontják a szerződést a francia tulajdonú Vinci Construction által vezetett, az osztrák Strabagot, illetve a magyar Hídépítőt magába foglaló Bamco konzorciummal -, hogy ha saját hatáskörben fejezné be a DBR a munkát, ami hozzávetőleg néhány hónapos leállást jelentene az alagútépítésben. A legrosszabb verziók szerint a 4-es metrót egy évvel később adnák át az eddigi elképzelésekhez képest.
A költségekről annyit közölt, hogy azok is emelkedhetnek, de nem jelentősen. Pontos összeget azonban nem tudott egyelőre közölni az igazgató.
Klados Gusztáv hangsúlyozta, hogy nem a teljes metróépítkezés állt le, hanem csak a Bamco, amely egyéb kiegészítő munkálatok mellett az alagútépítésért felel. A tárgyalások azonban folytatódnak a DBR és a Bamco között.
Az ügy előzménye a DBR szerint, hogy a konzorcium irreálisan magas, közel 35 milliárd forintos többletkövetelést nyújtott be a DBR-nek, miközben a teljes munkát a szerződés szerint hozzávetőleg 62 milliárd forintért kellene elvégeznie. A DBR hónapok óta folyamatosan vizsgálja az egyre szaporodó többletköveteléseket, melyekből eddig közel 190-et nyújtott be a konzorcium. Ez több, mint az összes többi kivitelező által eddig benyújtott követelés összesen.
Cikkajánló:
$$1700$$
$$1699$$
$$1698$$