Lett pénz a Margit híd felújítására

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A főváros több beruházást is halaszt, hogy ki tudja gazdálkodni a Margit híd felújítási költségét. A közgyűlés által elfogadottak szerint a 17,1 milliárdot az M5-Ipacsfa út közútépítés későbbre halasztásából, a kerékpárutakra szánt források egy részéből és a következő két évben hídfelújításra szánt keretből biztosítanák.

Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, hogy a híd műszaki állapota miatt a felújítás elodázhatatlan. Kifejtette, hogy a magas vállalási árat jórészt a szűk befejezési határidő, a kevés pályázó, az árfolyamkockázat és a főváros által a pályázatba illesztett szigorú kötbérkiírás eredményezhette. Elmondta, hogy egy újabb közbeszerzésre azért nincs szükség, mert a híd műszaki állapota miatt indokolt a mielőbbi munkakezdés. Valószínűleg nem is érkezne új ajánlat, és veszélybe kerülne a 6 milliárdos EU-támogatás is. Felhívta a figyelmet arra is, hogy 2011 első felében Magyarország az EU soros elnöke lesz, s ezért a Margit hídra, mint az egyik legnagyobb forgalmú átkelőhelyre, szükség lesz.

Korábban a híd felújítását 13 milliárd forintra becsülték, de a legolcsóbb ajánlat 30 milliárd forint volt.

Cikkajánló:

$$1912$$

$$1911$$

$$1910$$