Megújulhat a Március 15-e tér és a Károly körút

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A Fővárosi Közgyűlés mai ülésén jóváhagyta a Március 15-e tér és a Károly körút megújításának tervét. Így megköthető a „Budapest Szíve – Reprezentatív kaputérség kiépítése - I. ütem”, valamint a „Hídfőterek és új pesti korzó kiépítése - I. ütem”, a Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program keretében kiírt projektek támogatási szerződése.

A Hídfőterek projekt keretében a Március 15-e téren a park és római romterület (Contra-Aquincum) bemutatóhelye teljesen megújul, a jelenleg parkolónak használt terület is a park részévé válik. A Petőfi téren a gyalogos felületet kiszélesítik, a Piarista közt pedig ismét megnyitják a gyalogos forgalom számára. A Váci utca déli szakaszát a felszínen közelíthetjük majd meg, a Szabadsajtó utcában - a mostani aluljáró vonalában pedig gyalogos átkelőhelyet alakítanak ki. Az átépítés az Apáczai Csere János utca vonalában a Belgrád rakparti csomópontig módosítja a közút vonalvezetését, kiegészítve egy új kerékpárút szakasszal. A Belgrád rakparti csomópont forgalmi rendjének jelentős átalakulását a Hídfőterek projekt tervezett II. üteme hozza majd magával, melynek keretén belül átalakulhat a Március 15-e tér déli részének forgalmi rendje. A beavatkozások a gyalogosforgalmi felületek mennyiségének jelentős növekedését, a gyalogos és kerékpáros közlekedés körülményeinek javítását eredményezhetik majd.

A Károly körút forgalomcsillapításának és közterületi megújításának I. üteme az Astoria kereszteződéstől a Deák térig tart, a burkolatok cseréje mellett a növényállomány felújítása, a közművek cseréje és a közvilágítás berendezéseinek megújítása is megvalósul. Az Astoriánál a forgalmi rend átalakításával és két felszíni gyalogos átkelőhely kiépítésével megteremtődik a Károly körút forgalomcsillapításának lehetősége. A Károly körút a Dohány utca - Astoria között továbbra is 2x2 sávos marad. A Károly körúton a közterületek arculata a 4-es metróhoz kapcsolódó Múzeum körúti felszínrendezési munkákkal összehangoltan alakul át, egységes burkolati rendszerrel. A Dohány utca és a Deák tér között a két villamos pálya széthúzásával 8 méter széles zöldsáv jön létre, nyírt fasorral. A jelenlegi, mindkét irányban háromsávos úttest két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkül. A jelenlegi középperonos villamos végállomás szélsőperonos lesz, annak érdekében, hogy a pálya Bajcsy-Zsilinszky úti továbbvezetése esetén a villamossal egy helyen lebonyolítható legyen az utas csere. A Károly körút Deák tér - Astoria közötti szakaszán pedig kétoldali, egy-egy irányú kerékpársáv épül.

Cikkajánló:


$$1918$$

$$1917$$

$$1916$$