Felépülhet Budapest új kongresszusi központja
A SYMA csarnok mellé tervezett, több mint 5 ezer ember befogadására alkalmas központ megkapta az építési engedélyt. Ha sikerül a finanszírozást megszervezni, akkor 2011-ben már át is adják az új központot. A beruházó csodálkozik, hogy ennyi ideig elhúzódhat egy ilyen jelentős fejlesztés engedélyezése.
Magyarországon, 2008-ban, nemzetközi kongresszusokon és konferenciákon
mintegy 120.000 ember vett részt. Pontosan 531 ilyen típusú rendezvényt
szerveztek az elmúlt évben, ezzel nemzetközi szinten igen szerény 226
fős részvételi átlagot értünk el. Míg a nemzetközi kongresszusok és
konferenciák számát tekintve Budapest a világ első 20 város között van,
a résztvevők összes létszámát illetően viszont több mint 50 város előz
meg bennünket. Nem nehéz kitalálni, hogy a rendezvényekből származó
bevételek tekintetében sem tartozunk ezért az élmezőnyhöz. Ennek az a
magyarázata, hogy a magyar fővárosban nincs olyan helyszín, ahol 4-5
ezer embert le lehet ültetni egy térben, a nemzetközi színvonalnak
megfelelő, kongresszusi körülmények között – hívta fel a figyelmet
Szántó András. |
A tervezett SYMA Kongresszusi Központ adottságairól már tudható, hogy a plenáris termében 4.300 személy foglalhat majd helyet. A teljes szekciótermi kapacitás - abban az esetben, ha a négy részre osztható plenáris termet is használják - 5.300 fő lesz. Az épületben 25, önálló, különböző méretű terem létesül majd. A SYMA Kongresszusi Központ a működő konferencia- és szekció termek mellett 4.000 négyzetméteren biztosít majd kiállítási területet, valamint, mindezekkel egy időben 5.000 embernek ad helyet ültetett étkezésre. Az új kongresszusi központ összeépül a jelenlegi SYMA Rendezvényközponttal, így a létesítmény teljes alapterülete eléri az 51.000 négyzetmétert. Jelenleg egész Európát tekintve is kevés kongresszusi létesítmény dicsekedhet ilyen jellemzőkkel.
„Ha sikerül is tető alá hozni a beruházást, s a terveink szerint, 2011 tavaszán átadni az új kongresszusi központot, akkor is az intenzív marketing tevékenységen múlik majd a valódi siker. Ebben pedig mindenképpen jelentős szerepet kell vállalnia a fővárosnak és az államnak. S nem csak azért, mert a világon mindenhol így van, nem csak azért, mert az adóbevételek őket illetik majd, hanem azért is, mert a terület, ahol építkezünk, az államé, s maga a kongresszusi központ is köztulajdonba megy majd át, 26 év múlva. Tehát, ha a közszféra nem vállal szerepet a megvalósításban, akkor annál aktívabbnak kell lennie az értékesítésben. Létre kell hozniuk egy Kongresszusi Irodát (Convention Bureau-t), ami, azért is elkerülhetetlen, mert csak ezek a non-profit irodák vehetnek részt a nemzetközi szakmai szervezetek pályázataiban.” – hangsúlyozta Szántó András.
A SYMA addig sem ül tétlenül a marketing területén. Szerződést kötöttek az egyik legismertebb kongresszusszervező céggel, a közel 20 éve sikeres Meeting Budapest Rendezvényszervező Kft-vel, hogy szakmai tudásával segítse az épület tervezését, felépítését, majd az üzemeltetés megszervezését, valamint PCO (professional congress organiser) részlege kezdjen el 2011-12-13-ra kongresszusokat megszervezésére szerződni. A szoros napi együttműködés érdekében a Meeting Budapest be is költözött a SYMA Rendezvényközpontba.
Cikkajánló:
$$2049$$
$$2048$$
$$2047$$