Miniszteri rendelet az ingatlanközvetítők bejegyzéséről

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A lakástörvény alapján ingatlanközvetítő és -értékbecslő csak akkor kezdheti meg tevékenységét, ha az illetékes jegyző nyilvántartásba veszi, ennek részletszabályiról készült rendelettervezet az Önkormányzati Minisztériumban, amely a tárca honlapján olvasható.

Több olyan szakma létezik, amelyet csak kamarai regisztráció után lehet művelni, ilyen például az építészet, és számos építőipari tevékenység is. Miután az ingatlanosoknak nincs kamarájuk, így a közvetítők és értékbecslők az illetékes jegyző által vezetett nyilvántartásba történt bejegyzés után kezdhetik meg tevékenységüket. A hatósági regisztrációt az EU is elismeri, amennyiben az a közérdek védelmét szolgálja. Ilyen közérdek például a csalások megakadályozása, vagy a hitelezők védelme.

A lakástörvény határozza meg a bejegyzés alapvető szabályait azzal, hogy a részleteket a miniszterre bízza. Ezek a részletszabályok készültek el most. A tervezet részletesen felsorolja, hogy milyen iratokat kell csatolni a regisztrációs kérelemhez. Ilyen például a szakmai önéletrajz, a szakképesítést tanúsító bizonyítvány, és nullás köztartozási igazolás. Ingatlan közvetítő, illetve értékbecslő csak szakképzett személy lehet. Ha cég végzi ezt a munkát, akkor legalább egy olyan alkalmazottal kell rendelkeznie, akit bejegyzett a jegyző a nyilvántartásba.

A rendelet felsorolja azt is, hogy kit kell törölni a nyilvántartásból. Ezzel sújtható az, aki valótlan bejelentést tett, vagy éppen a hatósági ellenőrzést akadályozta. A jegyzőnek ugyan is az adatok változását legalább évente egyszer ellenőriznie kell.

Cikkajánló:

$$2092$$

$$2091$$

$$2090$$