Miniszteri rendelet az ingatlanközvetítők bejegyzéséről
A lakástörvény alapján ingatlanközvetítő és -értékbecslő csak akkor kezdheti meg tevékenységét, ha az illetékes jegyző nyilvántartásba veszi, ennek részletszabályiról készült rendelettervezet az Önkormányzati Minisztériumban, amely a tárca honlapján olvasható.
Több olyan szakma létezik, amelyet csak kamarai
regisztráció után lehet művelni, ilyen például az építészet, és számos
építőipari tevékenység is. Miután az ingatlanosoknak nincs kamarájuk, így a közvetítők és értékbecslők az
illetékes jegyző által vezetett nyilvántartásba történt bejegyzés után
kezdhetik meg tevékenységüket. A hatósági regisztrációt az EU is
elismeri, amennyiben az a közérdek védelmét szolgálja. Ilyen közérdek
például a csalások megakadályozása, vagy a hitelezők védelme.
A
lakástörvény határozza meg a bejegyzés alapvető szabályait azzal, hogy
a részleteket a miniszterre bízza. Ezek a részletszabályok készültek el
most. A tervezet részletesen felsorolja, hogy milyen iratokat kell
csatolni a regisztrációs kérelemhez. Ilyen például a szakmai
önéletrajz, a szakképesítést tanúsító bizonyítvány, és nullás
köztartozási igazolás. Ingatlan közvetítő, illetve értékbecslő csak
szakképzett személy lehet. Ha cég végzi ezt a munkát, akkor legalább
egy olyan alkalmazottal kell rendelkeznie, akit bejegyzett a jegyző a
nyilvántartásba.
A rendelet felsorolja azt is, hogy kit kell törölni a nyilvántartásból. Ezzel sújtható az, aki valótlan bejelentést tett, vagy éppen a hatósági ellenőrzést akadályozta. A jegyzőnek ugyan is az adatok változását legalább évente egyszer ellenőriznie kell.
Cikkajánló:
$$2092$$
$$2091$$
$$2090$$