Erőteljes régiós fellépés az ingatag ingatlanpiacon
A tőkeerős fejlesztőkből, önkormányzatokból és az állami beruházásösztönző ITD összefogásából született Budapest Business Region (BBR) klaszter a gazdasági válság ellenére is tovább folytatja erőteljes nemzetközi kampányát a régió mellett. A BBR Cannes után egységesen jelenik meg a müncheni Expo Real szakkiállításon is.
BBR tagok: DunaCity Talentis Group Duna Spirit TóPark ITD Hungary Studio Metropolitana Aera Property Marketing Futureal Wing Akron New Europe Investmenet BV Group Martinsa Fadesa Grinvest KÉSZ Colliers International |
Nagy változás, hogy ezúttal a Trigránit is, új BBR tagként csatlakozik a magyar standhoz. A legnagyobb hazai fejlesztő tavasszal még külön állított ki Franciaországban.
Ikvai-Szabó Imre Budapest főpolgármester-helyettese elmondta, két éve folyik sikeres együttműködés a főváros és a BBR között, ami eddig a nemzetközi vásárokon való közös megjelenést és a projektek koordinációját jelentette.
A főpolgármester-helyettes szerint a mostani időszakot arra kell használni, hogy a tervezési szakaszban lévő beruházásokat a gazdasági válság után úgy lehessen beindítani, hogy azok illeszkedjenek a város hosszútávú fejlesztési tervébe.
Ikvai Szabó Imre kiemelte, önkormányzati részről most a Városháza Fórumot ajánlják leginkább a befektetők figyelmébe. Várható, hogy Deák Ferenc tér melletti üres telken már ebben a ciklusban megindul a munka.
BBR projektek A BBR tagok közül a Talentis Program bejelentette, hogy szeptember 30-án átadják Herceghalmon a Talentis Business Parkot, az Abacuss Business és Wellness Hotelt, a Vitalis Lakóparkot valamint az ezekhez kapcsolódó új szennyvíztisztítót. |
Dr. Takács Ernő, a BBR alelnöke és a Talentis Group elnök-vezérigazgatója nem tagadta, hogy a válság rendkívül kedvezőtlenül érinti a piacot, nehéz megvalósítani fejlesztési koncepciókat. Nincs forrás, finanszírozás és a végfelhasználók is eltűntek. Ezzel együtt a válságnak van néhány nagyon fontos üzenete – tette hozzá Takács Ernő.
Először is a rövidtávú koncepciók életképtelennek bizonyulnak, csak hosszú távra szabad tervezni.
Másik fontos üzenet, hogy ez az üzlet is személyes. A személytelen kötvényüzletek kora lejárt.
A BBR alelnöke szerint a válságból való kilábalás egyetlen útja, hogy a régió keresletet tudjon generálni. Ehhez olyan szabályozási és üzleti környezet kell, melynek megteremtése a BBR egyik legfontosabb célja.
Bővebben az Expo Realról itt!
Cikkajánló:
$$2118$$
$$2117$$
$$2116$$