XXI.század az ingatlanhirdetésben (x)

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Az internet piaci elterjedésének köszönhetően az emberek mind kényelmesebben szeretnék elintézni a korábban sok utánajárást igénylő teendőiket, legyen az adóbevallás beadása, egyedi áruk beszerzése vagy ingatlan vásárlás.

A komoly szándékú ingatlant keresők ma már alig tekintenek meg személyesen 3-5 ingatlannál többet illetve gyorsabban képesek dönteni az ingatlanértékesítők tapasztalata szerint. Ennek oka, hogy az internet lehetőséget teremt számukra a piac aktuális felmérésére.

Az interneten nagy számú eladó ingatlan van jelen, így igazán csak az érvényesül, aki a piacra kerülő új ingatlanokat a lehető leghamarabb juttatja el a célközönséghez. Ma már az ingatlan franchise hálózatok értékesítői képtelenek lennének ingatlanaikat a vevők szeme előtt tartani, és hatékonyan bemutatni segítség nélkül. A manuális hirdetés feltöltés ideje lejárt, csak azok maradnak  piacképesek, akik hirdetésfeltöltő céggel állnak kapcsolatban.

Európai minta alapján, Magyarországon is megjelentek a hirdetésfeltöltő cégek. Jelenleg a piacvezető hirdetésfeltöltő szolgáltatás a Sunflower Software Management Kft. által üzemeltetett Sunflower Ingatlan. A legnagyobb hálózatok irodái leginkább ezt a szolgáltatást veszik igénybe, köszönhetően a pontos, precíz megjelenésnek. Nagy előnye, hogy egy időben több ingatlan portálon tud megjelenni, frissülni a hirdetés, így nagyobb az esély a potenciális vevők felkutatására.

Több kis ingatlanértékesítő cég is felismerte a piac fejlődésének irányát, így ők is igyekeznek igénybe venni ezt a szolgáltatást, aminek eredményeképpen megdöbbentően növelték hatékonyságukat a saját értékesítési területükön.

A hirdetési piac fejlődésének ütemét figyelembe véve a manuális hirdetés rövidesen a magánhirdetői piac hirdetési metódusa lesz.