Móra Ferenc lehet az új Tisza-híd névadója
Móra Ferenc kapta a legtöbb szavazatot azon a kampányon, melyen névadót kerestek az épülő M43-as autópálya új Tisza-hídjának - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) hétfőn az MTI-vel.
Az M43-as autópálya nyomvonalán épülő új híd
névadási kampánya március 12-én indult, ekkor a lakosság tehetett
javaslatokat a híd nevére, bő egy hónap alatt közel 1.500 ötlet érkezett
be, ezek közül egy szakmai zsűri választott ki öt nevet: a Gyevi híd, a
Móra Ferenc híd, a Napfény híd, a Radnóti Miklós híd és a Szent-Györgyi
Albert elnevezéseket.
Az elmúlt négy hét során több mint
tízezren kattintottak valamely névre a két szavazóoldalon. A győztes
fölénye óriási: a Móra Ferenc elnevezés kapta a szavazatok 51
százalékát, míg a második és harmadik helyen szoros küzdelem után a
Napfény híd és a Szent-Györgyi Albert híd végzett, 19 és 18 százalékos
eredménnyel. A Gyevi híd és a Radnóti Miklós híd kapta a legkevesebb
voksot.
A beruházó NIF Zrt. a kampány teljes dokumentációját
továbbítja a Földrajzinév-bizottság felé, amely a végső döntést
várhatóan júniusban hozza meg.
Az M43-as autópálya Szegedet
Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint
a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és
korszerűsítésére a tervek szerint augusztus végére fejeződik be. A
projekt teljes költsége 85 milliárd forint, melynek kétharmadát az
Európai Unió támogatása fedezi.
Az új tiszai átkelő Európa első, kiemelt kábeles hídja lesz, amely jobb ártéri íve 374, meder íve 370, bal ártéri íve pedig 52 méteres. A hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják.
Cikkajánló:
$$2645$$
$$2644$$
$$2643$$