Budapest szíve program az élhetőbb környezetért
Minden eddiginél szélesebb összefogással valósul meg a Budapest Szíve program; a Belváros az unió támogatásával, a kormány, a főváros és az V. kerület együttműködésével újul meg - mondta Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes a program két projektjének alapkőletételén szerdán.
Az eseményen, amelyen Ikvai-Szabó Imre és
Steiner Pál stratégiai városfejlesztési tanácsnok, a Budapest szíve
projektek irányító bizottságának elnöke ünnepélyes keretek között
helyezte el a program két szakaszának alapkövét a Városháza parkban és a
Március 15. téren, a főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: "a város
fejlődésének újabb pillére" valósul meg, amely hosszú időre meghatározza
Budapest arculatát.
"Barátságos és emberléptékű terek" jönnek
létre, új kereskedelmi és kulturális központot alakítanak ki -
jelentette ki. Mint mondta, a program célja az átmenő gépjárműforgalom
csökkentése, a felszabaduló köztereket pedig az itt lakók, az itt
dolgozók és az idelátogató turisták vehetik át. Ahogyan csökken az
autóforgalom, úgy veszik majd egyre inkább birtokba a gyalogosok a
területet, ahogyan a Belváros új főutcája projekt esetében is történt -
emelte ki Ikvai-Szabó Imre.
Steiner Pál szerint a budapestiek
"jól bírják" a munkálatokkal járó forgalmi zavarokat, dugókat és egyéb
kellemetlenségeket, és reményét fejezte ki, hogy az iskolakezdés után is
megmarad a lakosságnak ez a kedvező hozzáállása. A program
"ciklusokon átívelő, politikától mentes", mivel "politikai színezettől
függetlenül" hatékonyan együtt tudtak működni az V. kerülettel - tette
hozzá.
A program keretében a Március 15. téren megújul a park és
a római romok bemutatóhelye, valamint a Piarista tömb, amelynek
földszintjén új kereskedelmi és szolgáltatóegységek nyílnak meg. A
jelenlegi parkoló sok zöldterülettel a park részévé válik. A Duna-part
és a szállodasor között futó korzó folytatásaként a Petőfi téren
kiszélesítik a gyalogosfelületet. A sétálóknak fákat és más növényeket
telepítenek, valamint kerékpárutat építenek ki.
A másik
projektben a Dohány utca és a Deák tér között a járdákat övező fasoron
túl a két villamospálya széthúzásával nyolc méter széles zöldsáv jön
létre, nyírt fasorral, amellyel a Kiskörútnak az Andrássy úthoz hasonló,
ligetes hangulatot adnak. Az Astoriánál két új felszíni
gyalogos-átkelőhelyet építenek ki.
Az Astoria és a Deák Ferenc tér közötti Reprezentatív kaputérség kialakításának első üteme 3,1 milliárd forintos költséggel valósul meg, ebből több mint 2,6 milliárd forintot az EU finanszíroz. A Március 15. téren folyó Hidfőterek és új pesti korzó projekt költségei 2,2 milliárd forintot tesznek ki, ebből mintegy 1,6 milliárd forint az uniós támogatás.
Cikkajánló:
$$2842$$
$$2841$$
$$2840$$