Rekordidő alatt elkészültek a Mercedes gyár épületei
Az alapkőletételtől számított egy éven belül elkészültek a Mercedes gyár épületei, szeptember óta már a berendezéseket szerelik az üzemekben - közölte Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgató csütörtökön Kecskeméten, a gyárban tartott sajtótájékoztatón.
Rekordidő alatt sikerült felépíteni a gyárat,
amelynek építkezésén naponta 1600 ember vesz részt - mondta a leendő
gyár igazgatója a bokrétaünnep alkalmából rendezett tájékoztatón. Frank Klein tájékoztatása szerint az építési megbízások több mint 80 százalékát magyar vállalkozások nyerték el. Beszámolt
arról, hogy ma már 650 munkavállalója van a gyárnak, de 2011 végére
2200 magyar munkavállaló fog dolgozni a Mercedes gyárban, közülük csak
220 lesz a német.
Hangsúlyozta: a tervek szerint 2012-re 2500 magyar dolgozó fogja gyártani és összeszerelni a Mercedes autóit. Frank
Klein szerint a szakemberek képzése jelenleg a legfontosabb, mert az
első magyar Mercedes a Mercedes-Benz minden minőségi elvárásának meg fog
felelni. A gyár igazgatója célként azt fogalmazta meg, hogy 2011
májusában kulcsrakész legyen a gyár. A próbaüzem után a gyárban 2012
elején indul a termelés. A felfutás után évente százezer
személygépkocsit fognak gyártani Kecskeméten.
Rolf Windisch, a
Mercedes-Benz Cars gyártervezési és - kivitelezési részlegének vezetője
az építkezés nagyságrendjéről adott tájékoztatást. A 441
hektáros, 618 futballpálya nagyságú területen épített épületekbe ötször
annyi acélt építettek, mint amennyi az Eiffel-toronyhoz használtak fel.
260 kilométer ellátó- és szállítóvezeték, 7 kilométer kerítés készült el
a területen. A földmunkák keretében 2,5 millió köbméter földet
mozgattak meg. Több mint 150 mérnök, geológus és műszaki tervező vett
részt a 11500 terv elkészítésében.
Rolf Windisch hangsúlyozta:
kifogástalan együttműködés valósul meg a hivatalokkal. Eddig 45 építési
engedély gyors lebonyolítása történt meg. Utalt arra, hogy a zöld
termelés jellemzi a kezdetektől a gyárat. Két kombinált ciklusú
fűtőerőmű blokk működik, amely nyáron légkondicionálást valósít meg,
télen pedig fűt. A világ legmodernebb fényezési technikáját használják a
személygépkocsik fényezéséhez.
Zombor Gábor, Kecskemét
polgármestere beszédében kiemelte: nemcsak Kecskemét, hanem Magyarország
számára is kiemelt jelentőségű a gyárépítés, amely a gazdasági
világválság idején arról győzte meg az embereket, hogy van remény a
jövőt illetően. A polgármester emlékeztetett arra, hogy 80
milliárd forint összegű fejlesztés keretében modernizálják a
tömegközlekedést Kecskeméten a következő négy évben. Utalt arra: a beruházás hatására mind a szakképzésben, mind a felsőoktatásban elindult egy fejlődés.
Zombor
Gábor felidézte, hogy a Kecskeméti Főiskola műszaki kara, amely a
megszűnés határára került, a Mercedes beruházásnak köszönhetően az
ország egyik kiemelkedő autóipari mérnökképző centrumává válhat. A
441 hektáron felépülő kecskeméti gyár a Daimler-Benz első kelet-európai
üzeme lesz, egyben Magyarország történetének egyik legjelentősebb
zöldmezős beruházása. A tervek szerint a gyártás előreláthatóan 2012-ben
kezdődik és 2.500 alkalmazott dolgozik majd a gyárban, illetve a
beszállítói körben további munkahelyeket teremt.
A kecskeméti gyárban 2012-től következő generációs kompakt gépjárművek, az A- és B-osztályú gépkocsik utódmodelljeinek gyártása folyik majd. A gyár a németországi rastatti telephellyel, a Daimler AG kompakt gépkocsikat gyártó központjával együttműködve állít elő majd személyautókat. A Mercedes-Benz mintegy 800 millió eurót ruház be az új gyárba, amelynek alapkövét 2009. október 16-án helyezték el.
Cikkajánló:
$$2987$$
$$2986$$
$$2985$$