NIF: előkészítik a 8-as út fejlesztését

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Folynak a 8-as út fejlesztésének előkészületei Székesfehérvár és Veszprém között, a fejlesztés során a székesfehérvári elkerülő út harmadik szakasza mellett a tervek szerint megépül a várpalotai elkerülő is - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) hétfőn az MTI-vel.

A közlemény szerint mintegy 40 kilométer hosszú szakasz terveztetése és engedélyeztetése indult meg, két éven belül pedig megkezdődhetnek a kivitelezési munkák. 

A főút fejlesztése a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében, európai uniós társfinanszírozással valósul meg. A projekt előkészítésére bruttó 4,35 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka magyarországi forrás, a többi az Európai Unió támogatása.

A projekt keretében felújítják a főút Várpalota és Veszprém közötti szakaszát, ahol több balesetveszélyes csomópont és az elhasználódott burkolat nehezíti a közlekedést. A Várpalotát elkerülő mintegy nyolc kilométer hosszú útszakasz tervei már elkészültek. A főút várpalotai szakaszán a meglévő kétszer egy sáv forgalmi kapacitása már korábban kimerült, ezen a belterületi szakaszon a forgalom "beállása" mellett környezeti gondok is mutatkoznak.

A NIF a közleményben megjegyzi: az engedélyeztetési eljárást felfüggesztették, mivel a nyomvonal érinti a várpalotai szeméttelep területét, és a környezetvédelmi hatóság csak az után járul hozzá a beruházáshoz, ha a szemétlerakó rekultivációs terve elkészül. Szintén folyamatban van Várpalota területrendezési tervének módosítása, amihez ugyancsak szükséges a környezetvédelmi hatóság előírásainak átvezetése - hangsúlyozza a NIF. 

A társaság szerint nemsokára kiadhatják az építési engedélyt, maga az építés pedig - időjárástól függően - 2012 végén - vagy 2013 elején - kezdődhet el, hároméves tervezett lefutással. 

A 8. számú főutat a Várpalota és Veszprém közötti kétszer két sávos, jelenleg kettős záróvonallal ellátott szakaszon a meglévő nyomvonalon fizikai elválasztó sávval szélesítik, és 11,5 tonna teherbírásúvá építik át. A munkálatok során több külön szintű csomópontot alakítanak ki, és külön szintűvé építik át a veszprémi körgyűrű almádi és füredi csomópontjait is.

Cikkajánló: 

$$3130$$

$$3132$$

$$3133$$