Nem hátráltatja az M43-as autópálya forgalomba helyezését a védművek építése

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szerint nem hátráltatja az M43-as autópálya második és harmadik ütemének forgalomba helyezését a sztrádaberuházáshoz közvetlenül nem kapcsolódó ár- és belvízi védművek építése.

Az M43 autópálya második, az új Móra Ferenc hidat is magában foglaló, illetve az utolsó, harmadik szakaszát a határidő-módosításnak megfelelően 2011 első felében vehetik birtokba az autósok - áll a NIF Zrt. hétfői közleményében.

A kivitelezőnek 2011. március 16-áig kell befejezni a munkálatokat, ezt követően kezdődhet el a műszaki átadás-átvétel. A gyorsforgalmi út forgalomba helyezési eljárása március végén kezdődik, az autósok így várhatóan április végétől használhatják a sztrádát.

A Délmagyarország december végén írt arról, nincs kész a vízelvezető rendszer az M43-as mentén, emiatt a vízügy nem járul hozzá az átadáshoz, amit tavaszra terveznek. Kozák Péter, a regionális vízügyi igazgatóság a lapnak nyilatkozó vezetője elmondta, tehermentesíteni kell azt a területet a felgyülemlett árvíztől és belvíztől, ahol a sztráda a víz természetes lefolyásának útjában áll. A Tisza magas vízállása és a nehéz belvíz helyzet miatt a védművek hiányzó részeit és egy szivattyúállomás bővítését azonban csak nyáron lehet elkészíteni.

A NIF Zrt. közleményében hangsúlyozza, a szivattyúállomás - melyet a kivitelezőknek pótmunkaként 2011. március 16-ig kell befejezniük - nem tartozik közvetlenül az autópálya vízelvezető rendszeréhez. A térség vízrendezése szempontjából fontos létesítmény kiépítésével az állami cég törvényben rögzített plusz feladatot hajt végre, ezért az M43 autópálya átadásában nem okozhat csúszást a szivattyúk hiánya.

A térségben élők érdeke az autópálya minél gyorsabb forgalomba helyezése, mindemellett kiemelten fontos cél a terület árvízvédelmi rendszerének javítása is - áll a közleményben.

Cikkajánló: 

$$3140$$

$$3142$$

$$3145$$