Az idén nem épült ipari ingatlan Budapesten

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Az építőipar még nem mászott ki a gödörből, ez egyértelmű. Most egy újabb felmérés is alátámasztja ezt: A BIEF nyilatkozatából kiderül, hogy egyetlen négyzetméterrel sem növekedett az ipari ingatlanok területe az idén.

Az építőipar még nem mászott ki a gödörből, ez egyértelmű. Most egyújabb felmérés is alátámasztja ezt: A Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma (BIEF) nyilatkozatából kiderül, hogy egyetlen négyzetméterrel sem növekedett az ipari (logisztikai) ingatlanok területe az idén. „Szeptember végéig Budapesten és vonzáskörzetében a rendelkezésre álló terület változatlanul 1,8 millió négyzetméter.”

A HVG rövid elemzése szerint a teljes kereslet a harmadik negyedévben 50 ezer négyzetméter volt, amelyből a bérlet-hosszabbítás 28 ezer négyzetmétert tett ki. Az átlagos bérelt terület 2.242 négyzetméter volt. A kihasználatlan  terület 22,4 százalékot tett ki szeptember végén.
Az ingatlanfejlesztők az ipari (logisztikai) fejlesztéseket a gazdaság indikátorának tartják: a gazdasági növekedés biztos jele az, hogy a bérlők új logisztikai területeket igényelnek. Az ilyen fejlesztések átfutási ideje 8 hónap, így ma is több fejlesztő jogerős építési engedéllyel várja az építés kezdetét. A bankok viszont csak előbérlet felmutatásával adnak hitelt az építéshez.

Egy helyzetben jelentőséget kap, hogy a Budapest Airport fejleszti cargo city árufuvarozási központját.  A DTZ ingatlan tanácsadó tájékoztatása szerint a Liszt Ferenc repülőtér 2-es kifutópályájának vecsési oldalán 140 ezer négyzetméteres logisztikai park épül, amely a jövő év végére lesz készen. Eddig a MALÉV és a Celebi Ground Handling kötött előbérleti szerződést az új területre.

További cikkeink:

$$3788$$

$$3787$$

$$3786$$

$$3785$$