Nincs döntés a Roma Parlament irodájáról

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Nem született döntés a Magyarországi Roma Parlament által használt józsefvárosi iroda újbóli bérbeadásáról a kerület városgazdálkodási és pénzügyi bizottságának ülésén.

A szervezet 1993 óta használja a Tavaszmező utcai, 214 négyzetméter alapterületű irodát, havonta mintegy 18 ezer forint kedvezményes bérleti díjért. A szerződést 2009 nyarán felmondták az épület hasznosítására vonatkozó tervek miatt, de másfél hónappal később újra megkötötték.

Két évvel később, 2011 szeptember 30-án ismét felmondták a szerződést, miután a Magyarországi Roma Parlament több mint 150 ezer forint bérleti és több mint 30 ezer forint használati díjhátralékot halmozott fel. A hátralék behajtására és a helyiség kiürítésére jogi eljárás indult.

A szervezet a díjhátralékot kamataival együtt megfizette 2012. január 31-ig, majd új bérleti szerződést és kedvezményes közös költséget kérelmezett. A pert ekkor rövid időre felfüggesztették, de - miután a szervezet újabb hátralékot halmozott fel -, folytatódott. Szeptember végére háromhavi tartozásuk volt, amit október elején egyenlítettek ki, de érvényes szerződésük nincs.

Az önkormányzat bizottsági anyaga szerint a bérleti jogviszonyt a régi szerződésben foglalt feltételekkel jogszabályváltozás miatt "nem lehet helyreállítani", a civil szervezetek kedvezményes, éves bérleti díját ugyanis a helyiség nettó forgalmi értékének hat százalékában kell meghatározni.

A bizottság szerdai ülésén az ingatlan értékbecslését kezdeményezte, a Magyarországi Roma Parlament részére való újbóli bérbeadásról egyelőre nem döntöttek.

A Fővárosi Cigány Önkormányzat kedden közleményben tiltakozott a bérleti szerződés megszüntetése ügyében és méltatlannak nevezte a kerület hozzáállását. Közleményükben hangsúlyozták: nem értik az önkormányzat előterjesztését. "Azt végképp nem, hogy milyen jogszabályi hivatkozással kívánja ezt megtenni" - olvasható a közleményben.