Az ingatlanpiacon a szerelem fáj, a szexiség arat

Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Kíváncsi rá, hogy milyen kifejezésekkel hirdessen a nagyobb bevétel reményében? Most eláruljuk Önnek!

Egy elemzés szerint, ha egy eladó ingatlan leírásában szerepel a “szexi”, “vonzó” és a “csábító” kifejezés, akkor magasabb áron van lehetőség túladni rajta, szemben azzal, ha a “szerelmes” “idilli” és “szerethető” szavakat használjuk.

A luxusingatlanok között a szerelem olcsóságot, a szexualitás viszont minőséget képvisel.

A Realtor.com nagyjából 1.6 millió eladó ingatlan leírását átvizsgálva azt lehet megállapítani, hogy az olcsóbb árkategóriás ingatlanok esetében a “szerelmes” kifejezés sűrűn megjelenik. A dollármilliókat érő ingatlanok esetében ezek a szavak a “vonzó” és a “csábító”.

“A szeretet alapvető” - mondta Javier Vivas, a Realtor.com gazdasági elemzője - “Egy előre definiált meghatározás valami csodálatos dolog általános jellemzésére.”

A Realtor.com február 1-jén elkezdte átnézni az eladó ingatlanok hirdetéseit, átnézték az ingatlanközvetítők által használt negédes kifejezéseket. Ezek után kiszámolták az átlag eladási árakat a romantikus címkékkel felruházott ingatlanok esetében.

Idilli kert vagy csábító környezet?

Idilli kert vagy csábító környezet?

A kutatásaik szerint az “idilli” kifejezéssel ellátott ingatlanok átlagos ára 820 000 dollár. A “csábító” jelzőt kapott ingatlanoknál ez a szám 640 000 dollár, míg a “vonzó” szó esetében 620 000 dollár.  “Ha csillagászati vagyonról beszélünk, az olyan kifejezéseket, mint a  ‘vonzó’ elvetik, függetlenül az adott terméktől” - nyilatkozta Adam Alter, a New York-i üzleti egyetem marketing professzora.

A zillow.com-on megjelent egyik cikk szerint a “luxus”, “kifogástalan”, “magával ragadó”, “gyönyörű” és  “elragadó” kifejezések használata akár 5 és 20% közötti drágulást is eredményezhet.

Adam Alter szerint: “A luxuscikkek az egyediségre törekszenek.”, amit igazol, hogy az eladók szenvedélyes nyelvezettel élnek a saját márkájuk megkülönböztetése érdekében.

Az idilli kifejezés valamint a szinonímái tízből egyszer előfordulnak a kínálatokban, igaz ugyanakkor, hogy csak az alsó árkategóriás ingatlanok esetében.

Azok az ingatlanok, melyeket az “idilli” és “bájos” szavakkal illetnek, 250 000 dolláros átlagárral rendelkezek. A “szerethető” kifejezést használó hirdetések esetében ez a szám már csak 195 000 dollár.

“Az érzelgősködés és a szentimentalizmus megváltozik valamelyest, amint az árról kezdenek el beszélgetni.” - mondja Chelsea Brown ingatlanközvetítő. Azt is elmondta ugyanakkor, hogy ő személy szerint az “idilli” kifejezést az “elbűvölő” és a “különös” szavakhoz sorolná. Szerinte ezek a kifejezések az átlagos ingatlanokra illenek rá csak.

 

Forrás: http://www.wsj.com/articles/in-real-estate-love-hurts-and-sexy-sells-1455203911
http://www.zillow.com/blog/15-words-that-add-value-171182/