Az első sokk után azonnal el kell kezdeni a kárenyhítést, majd a kárbejelentés következik. Fényképezzük is le a károkat, de a helyreállítással várjuk meg a kárszakértőt.

A kárbejelentést nem az alkusz felé, hanem online, mobiltelefonon vagy személyesen közvetlenül a biztosító felé kell megtenni. Méghozzá azonnal, de legkésőbb két munkanapon belül. Amennyiben ez nem történik meg, a biztosított könnyen eleshet a kártérítéstől.

Amennyiben lehetséges, dokumentáljuk a károkat

Amennyiben lehetőségünk van rá, készítsünk az esetről képeket, és dokumentáljuk a további károk megelőzése érdekében tett beavatkozásainkat is. A személyes és a lakás adatain túl rövid leírást kell adni a káreseményről.

Ne lepődjünk meg, ha a kárbejelentéssel egyidejűleg a kártérítési igényünket is konkrétan meg kell adni!

Nagyobb összegű kártérítési igény esetén a biztosító kárfelmérője kimegy, és megállapítja, mekkora kár esett a lakás szerkezetében és az ingóságokban. A minél pontosabb kárbecslés érdekében meg kell adni a károsult ingóságok, valamint a lakásban keletkezett kár mértékét és értékét.

A kárfelmérő a látottak alapján kínál fel egy biztosítási összeget

Kisebb összértékű kárnál - pl. beázás - a biztosító nem tart helyszíni szemlét, hanem egy általa meghatározott általánydíj alapján becsült összeget kínál fel a biztosított javára.

Előfordulhat, hogy a biztosító által felkínált összeg előre láthatólag sem fogja fedezni a helyreállítással járó költségeket. Ilyenkor az ügyfélnek jogában áll fellebbezni, és amennyiben igényei valósak, a biztosító módosítja a kártérítés összegét.