Duna House: az üzlethelyiségek piacára is hatással volt a pandémia és a magas energiaárak
Az idén a Duna House-hoz (DH) forduló tulajdonosok 90 százaléka vendéglátóhelye eladása mellett döntött.
A vendéglátóhelyként működő üzlethelyiségek piacára is jelentős hatással volt a pandémia, a megugró energiaárak és a munkaerőhiány; az idén a Duna House-hoz (DH) forduló tulajdonosok 90 százaléka vendéglátóhelye eladása mellett döntött - közölte a DH pénteken az MTI-vel.
Az ingatlanközvetítő cég adatai szerint 2022-ben az ingatlanszakértői segítséget kérő vendéglátóhely-tulajdonosok 85 százalékban adtak megbízást ingatlanuk értékesítésére, 15 százalékuk szeretett volna eladás helyett bérlőt találni.
A közleményben Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője kifejtette: a kijárási tilalom okozta kiesés csak a kezdet volt a vendéglátók számára, az energiaárak emelkedése a viszonylag enyhe tél ellenére is többeket kényszerített arra, hogy megváljanak tulajdonuktól. A magas infláció okozta forgalom-visszaesés is nehezítette a helyzetet, így az idén 90 százalékra emelkedett azon tulajdonosok aránya, akik inkább értékesítenék a birtokukban lévő, vendéglátásra alkalmas ingatlanokat.
A más típusú üzlethelyiségek tulajdonosai változatlanul, megközelítőleg 60-40 százalékban döntöttek tavaly és idén is az eladás vagy a bérbeadás mellett országszerte.
A DH tapasztalatai szerint már a vendéglátóhelyek, üzlethelyiségek vásárlásánál, bérlésénél is előtérbe került a keresési szempontok között az ingatlan energiafelhasználása. A kereskedelmi ingatlanoknál kiemelten fontos, hogy az érdeklődők pontos információkkal rendelkezzenek a választott ingatlan fenntartási költségeiről - jegyezték meg.
MTI