Érdekli hogy mások miért adják el gyorsabban?
A figyelemfelkeltő ingatlanhirdetés 10+1 titka.
Egy jó ingatlanhirdetés önmagában képes eladni a lakást, házat. Ehhez csupán csak arra van szükség, hogy az ingatlan jól legyen beárazva, jó helyen legyen hirdetve és figyelemfelkeltő legyen a hirdetés.
Lássuk, mi kell egy jó ingatlanhirdetéshez!
1. Egyediség
Apróhirdetésből millió van, ráadásul mind ugyanazokkal a szavakkal, szófordulatokkal él, könnyű elveszni a tömegben. Egy eredeti szöveg azonban üdítő színfolt lehet a szürkeség tengerében. Az egyediség, a "más mint a többi" érzés emlékezetessé teszi a hirdetést.
2. Felépítés
A jó ingatlanhirdetés három részre tagolt. Egy figyelemfelkeltő főcímmel indul, az ingatlan leírásával folytatódik, az elérhetőségek és valamilyen cselekvésre felhívással fejeződik be.
3. Főcím
Egy jó főcím kifejezetten eltér a megszokottól és egyértelműen kiemelkedik a tömegből. Gondoljunk csak bele, kevesebb mint egy másodperc figyelem jut egy-egy hirdetésre. Ennyi idő alatt meg kell tudni ragadni az olvasó figyelmét. Hogyan lehetséges ez?
Először is el kell dönteni, kinek szól a hirdetés (befektetőknek, albérleteztetőknek, nagyobb lakásba költöző középkorúaknak, első lakásukat vásárló fiataloknak, stb.) és mi az ingatlan legfőbb erénye, amiben egyedülálló (kilátás, környék, méret, stb.). A célközönségünket a saját nyelvükön kell megszólítani: azokkal a keresőszavakkal, amikre leginkább felfigyelnek. Nagyon tetszett nekünk például az az autóhirdetés, ahol a hirdető ezzel a címsorral indított: "Vegyétek már meg anyám kocsiját!". Érthető, hogy megakadt rajta a szemünk.
4. Bélyegkép
A főcím mellett fontos, hogy a bélyegkép is látványos legyen. Ügyelni kell arra, hogy a kiválasztott kép jól kivehető legyen ekkorában is. A lakás vagy a ház legszebb oldalát mutató fotót válasszuk, ne csak egy kis, kevésbé fontos részletet kiemelő fényképet. Jó választás lehet a nappali, vagy a házat kívülről mutató kép.
5. A leírás első mondata
Úgy kell megfogalmazni, hogy egyrészt világosan kiderüljön, milyen ingatlanról van szó, másrészt továbbolvasásra késztesse az olvasót. "Imádni fogja ezt a kétszobás kis garzont csodás kilátással a budai hegyekre, mégis tíz percre a központtól, szinte reklámáron."
6. A leírás szövegtörzse
Itt fejtjük ki az ingatlan alapvető tulajdonságait: szobák száma, hasznos alapterület, telekterület, cím, elhelyezkedés, garázs, extrák, stb. Ezt a részt kiegészíthetjük egy kitekintéssel a környékre, szomszédokra, kilátásra és közlekedésre. Egy jó leírás bizony időigényes, de ez az időbefektetés mindenképpen kifizetődik egy gyorsabb eladásban.
"Jöjjön és nézze meg ezt a hangulatos lakot távol a város zajától és forgatagától ebben a nyugodt kisvárosban. Élvezze a tágas tereket a házon belül és kívül egyaránt..." Úgy kell bemutatni az ingatlant, hogy az olvasó bele tudja magát képzelni, szinte lássa magát a leírásban, ahogy hazaér, beáll a garázsba és a nappaliban összefut a szeretteivel...
7. Különleges ajánlat
Az eladás meggyorsítása érdekében érdemes lehet végiggondolni, milyen különleges ajánlattal tudnánk mihamarabbi döntésre késztetni az érdeklődőket. Pl. az eladó felajánlhatja, hogy bizonyos határidőig történő kifizetés esetén átvállalja a vevőtől az ingatlan adásvételi szerződés költségeit.
8. Zárás
A leírásunk végén az elérhetőségeken túl feltétlenül legyen egy cselekvésre felhívás, amiben megmondjuk az olvasónak, mit is várunk tőle. "Ezt a házat, ilyen kedvező áron biztosan nem áruljuk sokáig. Ne gondolkozzon sokat, hívjon most! +3630-xxx-xxxx Még mindig gondolkodik? HÍVJON MÁR!" Azért vigyázzunk, nehogy átessünk a ló túloldalára.
9. Képek
Életbevágó, hogy az ingatlanról készült képek jó minőségűek legyenek. A minőség alatt nem csak a nagy felbontást értjük, hanem a megfelelő szöget, fényviszonyokat, rendezett állapotokat, jól megválasztott témákat. A jól ellőtt képek annyira fontosak, hogy külön cikkben fogunk erről írni.
10. Alaprajz
A képek közé érdemes becsempészni egy méretarányos alaprajzot is a házról. Ez óriási segítség a fényképek értelmezésében, ill. abban, hogy a leendő tulajdonos bele tudja magát képzelni az új házába; kit, melyik szobába helyezne el, hova kerülnének a bútorok, stb.
+1: A legfontosabb
Az ingatlanhirdetés írása és a fényképek készítése során soha ne tévesszük szem elől, hogy ma már az emberek nem egyszerűen lakást, házat, kocsit vesznek, hanem élményt és érzelmeket. Olyan házat, lakást, kocsit vásárolnak, amiben jól érzik magukat, ami a legkülönbözőbb élményekkel ajándékozza meg tulajdonosaikat.
A kert a szabad levegőn való felfrissülés élményével; a nagy nappali a családi és baráti összejövetelek alkalmával a nagy nevetések és tartalmas beszélgetések élményével; a klímás panellakás pedig a rekkenő, nyári hőségben az izzadságban fürdés kellemetlen élményétől szabadít meg; az új autó a vezetés kényelmével és élményével, stb.
Amennyiben fenti szempontok alapján kissé több figyelmet és energiát fordítunk ingatlanhirdetésünk elkészítésébe, több érdeklődőre és gyorsabb értékesítésre számíthat az eladó. Érdemes több verziót is készíteni és tesztelni, melyik válik be a legjobban.